אם אמפטי סטייט אמור להיות אמפטי, למה יש כאן פוסט שלם על זה?
קודם כל, כי גם כשלאפליקציה או למערכת אין מה להראות למשתמשים – היא עדיין צריכה להגיד להם את זה.
אז השאלה היא אם היא תגיד רק 'אין נתונים' (No data) ותשלח אותם לדרכם בידיים ריקות, או שהיא תיתן להם פיסת מידע שבאמת באמת תעזור להם (וגם לנו).
דבר שני, אמפטי סטייטס עוזרים למשתמשים >
להשתמש במערכת או באפליקציה ולהפיק ממנה תועלת ממש מהרגע הראשון
להבין איך להשתמש במערכת, כל מערכת, מורכבת ככל שתהיה
לעשות יותר פעולות בתוך המוצר ולהשתמש ביותר פיצ'רים שלו – וכך להפיק ממנו את המיטב
להגיע מהר יותר לאן שהם צריכים
איך מצב שאמור להיות ריק יכול לעשות את כל זה?
הינה 7 סוגים של מצבים כאלה, עם הסבר מתי הם מופיעים, ובעיקר - איך להפוך את המבוי הסתום לדלת פתוחה.
לגבי כל מצב, נסו לחשוב אם הוא קיים אצלכם במוצר, מה כתוב שם היום ואם אפשר לשדרג אותו.
סוג 1: קדימה, תתחילו
המשתמשים עוד לא יצרו או עוד לא אספו את הפריטים שאמורים להופיע כאן (נקרא שימוש ראשון, אבל יכול להופיע גם בשימוש שוטף)
באזור הזה תופיע בעתיד רשימת פריטים שהמשתמשים יצרו או אספו בעצמם.
דוגמאות:
עוד לא שמרת פריטים בווישליסט
עוד לא הוספת מטופלים למעקב
עוד לא הגדרת שרתים למערכת
עוד לא נתת הרשאות למשתמש זה
עוד לא שמת שום דבר בסל
עוד לא העלית סרטונים
עוד לא בחרת ווידג'טים לדאשבורד
עוד לא יצרת אוטומציות
עוד לא כתבת פוסט ראשון
עוד לא הגדרת אלרטים
עוד לא סימנת מקומות מועדפים
עוד לא יצרת אלבומים
עוד לא בחרת נכסים לאבטח
עוד לא הזמנת חברים
עוד לא כתבת שאלות בסקר
לא נכתוב רק 'אין פריטים' (No items yet), כי זה לא מועיל.
אז מה נכתוב?
1. כותרת - שמתארת את המצב ואומרת שעוד לא התחלת לעשות את מה שאמורים לעשות כאן.
דוגמה: עוד לא הגדרת אלרטים
2. הנעה - למה כדאי לי לשמור או ליצור את הפריט הזה, איך זה יעזור לי, או איך לעשות את זה.
דוגמה: אלרטים ישאירו אותך בתמונה ויאפשרו לך לדעת כל מה שחשוב, כל הזמן
3. כפתור או קישור בולט - ליצירת הפריט הראשון
דוגמה: ליצירת אלרט
עוד דוגמה
כותרת: עוד לא שמרת ספרים מועדפים
הנעה: כדי לשמור ספר שסקרן אותך ולאתר אותו בקלות בעתיד – יש ללחוץ על הלב שלידו
כפתור: לבחירה מרבי-המכר שלנו
ועוד דוגמאות
והינה שתיים קצת שונות
למה זה חשוב
1. אנגייג'מנט (Engagement)
בשימוש ראשון, זו ההזדמנות שלנו ליצור חיבור עם המשתמשים באמצעות פעולה אקטיבית. לא רק לספר להם מה המוצר עושה אלא ממש לתת להם לחוות את זה. ככל שהם יקבלו ערך אמיתי מהמוצר מהר יותר, כך יש יותר סיכוי שימשיכו להשתמש בו.
2. שמישות
לפעמים משתמשים רוצים להתחיל אבל לא יודעים איך בדיוק. כמה מילים וכפתור יכולים לכוון אותם בדיוק למה שהם רצו. זה Win-Win.
סוג 2: אני כאן, מחכה לך
הנתונים שאמורים להופיע כאן אוטומטית עוד לא נוצרו. המשתמשים צריכים לעשות משהו כדי שהנתונים יתחילו לזרום לפה
באזור הזה יופיעו בעתיד נתונים. הנתונים ייווצרו אוטומטית כתוצאה מפעילות המשתמשים במוצר. המשתמשים לא אוספים את הפריטים בעצמם (כמו במקרה הקודם), אלא המערכת יוצרת, אוספת ומציגה אותם כשהיא מתחילה להתמלא בפעילות.
דוגמאות:
עדיין אין נתוני הקלקה למודעות שלך [כי עוד לא יצרת שום מודעה]
עדיין לא אותרו איומים על הנכסים שלך [כי עוד לא הגדרת בכלל נכסים להגנה]
עדיין אין נתוני פתיחה לניוזלטר שלך [כי עוד לא שלחת אותו]
עדיין אין נתוני צפייה [כי עוד לא העלית אף סרטון]
עדיין אין לוג פעילות [כי עוד לא עשית כלום במערכת]
עדיין אין תוצאות פענוח של בדיקות [כי עוד לא העלית בדיקה לפענוח]
עדיין אין חוות דעת על המוצרים שלך [כי עוד לא מכרת אף מוצר]
לא נכתוב רק 'אין נתונים' (No data), כי זה לא מועיל.
אז מה נכתוב?
1. כותרת – שמתארת את המצב ואומרת שעדיין אין כאן כלום (אבל יהיה, בעתיד).
דוגמה: אין עדיין נתוני פעילות
2. הסבר – איך הפיצ'ר עובד, עם הנעה לפעולה. דוגמה: אחרי שמשתמשים יוזמנו ויקבלו הרשאות, יוצגו כאן נתוני הכניסה והשימוש שלהם
3. כפתור או קישור בולט - לתחילת עבודה. דוגמה: הזמנת משתמשים
עוד דוגמה
אם אין לנו עדיין מידע על עמידה ביעדי התקציב, כי המשתמשת עוד לא הגדירה יעדי תקציב:
כותרת: כמה נשאר לך? אנחנו עדיין לא יודעים הסבר: כדאי להגדיר יעדי תקציב כדי לראות בכל רגע איפה אתם עומדים ולקבל החלטות כלכליות חכמות יותר CTA: להגדרת יעד התקציב הראשון
ועוד אחת
למה זה חשוב
1. שמישות
אמפטי סטייט שנותן הסבר ראשוני – עוזר לאוריינטציה: הוא יוצר בשביל המשתמשים תמונה מהירה כבר מהרגע הראשון של הקשר בין חלקי המערכת ואיך היא פועלת.
2. ערך
אמפטי סטייט כזה משקף למשתמשים מאוד בבהירות מה המערכת עושה בשבילם ואיזה ערך היא נותנת. אנחנו בעצם אומרים למשתמשים: אתם תעשו את החלק שלכם, ואנחנו נציג לכם את כל הנתונים החשובים.
סוג 3: חִזרו בקרוב
הנתונים שאמורים להופיע כאן אוטומטית עוד לא נוצרו. המערכת צריכה זמן, והמשתמשים לא יכולים לזרז את זה
המצב הזה קיים בעיקר במוצרים שמבצעים חישובים סטטיסטיים או השוואתיים או אוספים נתוני פרפורמנס. הוא קורה כשמשתמשים עשו כל מה שצריך כדי להתחיל להניע את גלגלי המערכת, אבל היא פשוט צריכה עוד זמן כדי להפיק נתונים מהימנים.
לדוגמה: אם העלינו מודעה לקמפיין ממומן, הנתונים ב-24 השעות הראשונות הרבה פעמים לא אמינים, כי המודעה עוד לא הגיעה לקהל גדול מספיק או רלוונטי מספיק. לכן יופיע כאן אמפטי סטייט שאומר שאין עדיין נתוני פרפורמנס.
דוגמה נוספת: אם יש לי דאשבורד שאמור להראות לי את נתוני החודש האחרון בהשוואה לנתוני החודש הקודם, אבל התחלתי להשתמש במערכת רק בשבוע שעבר – עדיין לא יהיו נתונים להשוואה.
לא נכתוב רק 'הנתונים לא זמינים' (Data is unavailable), כי זה לא מועיל.
אז מה נכתוב?
1. כותרת – שמתארת את המצב ואומרת שעדיין אין כאן כלום, אבל מעודדת לחזור בהמשך.
דוגמה: חזרו בקרוב כדי לראות ביצועים
2. הסבר – איך הפיצ'ר עובד, עם הנעה לפעולה. דוגמה: המערכת צריכה לפחות 24 שעות מרגע העלאת המודעה כדי לאסוף מספיק נתונים מהימנים
במקרה הזה לא צריך כפתור ו-CTA, כי המשתמשים לא יכולים לזרז את פעולת המערכת, אלא אם כן יש פעולה כלשהי שאתם ממליצים למשתמשים לעשות בינתיים. למשל, ליצור מודעה נוספת או לשתף את המודעה הקיימת עם עוד שותפים כדי להגביר את קצב החשיפה שלה.
העיקר הוא לחשוב איך אנחנו יכולים לעזור למשתמשים לעזור לעצמם. לפעמים אי אפשר וצריך פשוט לחכות. זה בסדר גמור.
עוד דוגמה
כותרת: עדיין אין נתונים להשוואה
הסבר: בעוד X ימים נראה לך את ביצועי החודש הזה בהשוואה לחודש הקודם, כדי לראות את ההתקדמות ולבצע אופטימיזציה לפעולות שלך
ועוד דוגמאות
למה זה חשוב
1. שמישות
קופי שאומר רק Data is unavailable משאיר את המשתמשים בחוסר ידיעה: האם יש תקלה? האם הם יכולים לעשות משהו כדי שיגיעו הנתונים? ואם לא – אז מתי הם צפויים להגיע?
אמפטי סטייט שכתוב כמו שצריך סוגר להם את כל הפינות האלה.
2. לימוד וערך
אמפטי סטייט טוב יכול לא רק לחסוך שאלות ותסכול אלא גם ללמד את המשתמשים איך המערכת עובדת, לתת להם תחושת שליטה ולחזק את האמון.
סוג 4: כל הכבוד, טיפלת בכל מה שצריך
המשתמשים הסירו או מחקו את כל הפריטים מהרשימה, כי ככה המוצר עובד
בואו נסתכל למשל על אפליקציית פרודוקטיביות שיש בה רשימת משימות.
בפעם הראשונה שהמשתמשים ייכנסו הם יראו אמפטי סטייט מהסוג הראשון שהזכרנו קודם – כי הם עוד לא יצרו או הוסיפו משימות (כלומר יהיה כתוב להם משהו כמו: עוד לא הוספת משימות > כדי שהיום שלך יהיה פרודוקטיבי כדאי לרשום לפחות שלוש משימות חשובות לביצוע > CTA: להוספת משימה).
אבל בשימוש שוטף המשתמשים:
> יוסיפו משימות
> ואז ימחקו אותן אחת-אחת אחרי שישלימו אותן
> ואז יגיעו שוב לאמפטי סטייט
אבל עכשיו הוא מסוג אחר לגמרי.
אז מה נכתוב?
במקום לחזור לאמפטי סטייט מהסוג הראשון, שלא רלוונטי במקרים האלה, נכתוב ניסוח מפרגן על הטיפול המסור בכל הפריטים. בעיקרון, אין צורך להוסיף שום דבר חוץ מהמשפט המשמח הזה, אלא אם כן רוצים להניע לפעולה נוספת במוצר.
הפעם צריך להגיד להם משהו כמו:
כותרת: שיחקת אותה! השלמת את כל המשימות
הסבר: אפשר ללכת לחגוג או להמשיך את השוונג >
כפתור: הוספת משימה חדשה
דוגמאות נוספות
רשימת אלרטים שטיפלנו בהם
תיבת מייל שקראנו או מיינו את כל המיילים שהיו בה
רשימת מסמכים שקראנו את כולם
תוכנית אימונים שביצענו את כולה
...וכל דבר אחר שדורש את טיפולנו.
למה זה חשוב
1. החוויה האישית
אמפטי סטייט גנרי ולא רלוונטי נותן הרגשה של מוצר רובוטי וטכני. לעומת זאת, אמפטי סטייט שמותאם בדיוק לסיטואציה – משקף למשתמשים שאנחנו רואים אותם, מבינים את היעדים שלהם ויודעים גם לחגוג איתם.
2. ההרמות
אמפטי סטייט מפרגן יכול לתת למשתמשים תחושת מסוגלות, גם באופן כללי וגם לשימוש במוצר הספציפי. בעבר נמצא גם שמחמאות מחזקות את הקשר של המשתמשים למוצר שהחמיא להם. להחמיא זה טוב לעור הפנים :)
סוג 5: שדרגו עכשיו
משתמשים לא יכולים לראות נתונים, כי הפיצ'ר הזה לא כלול בתוכנית שלהם. הם צריכים לשדרג כדי לראות אותם
ובכן, זה לא ממש אמפטי סטייט, כי למערכת דווקא יש נתונים להציג, אבל זה קצת דומה, כי הנתונים לא זמינים למשתמשים.
אמפטי סטייטס מהסוג הזה הם הזדמנות מושלמת להניע משתמשים לשדרג את התוכנית שלהם, כי אם הם הגיעו למסך הזה - המידע כנראה מעניין אותם.
זו תהיה החמצה של ממש אם נכתוב רק "הנתונים האלה זמינים רק בתוכנית PRO, שדרגו עכשיו".
במקום זה, אפשר ליישם כאן עקרונות של שיווק ולהדגים את הערך של התכונה הספציפית שעליה אנחנו מדברים, ואיך בדיוק היא יכולה לעזור להם.
הינה כמה דוגמאות
סוג 6: אין תוצאות חיפוש (שדה חיפוש בלי פילטרים)
המשתמשים כתבו מילה או מונח ישר בשדה החיפוש והמערכת לא מצאה להם תוצאות
לא נכתוב רק 'אין תוצאות' (No results), כי זה לא מועיל.
אז מה נכתוב?
1. כותרת - שלוקחת אחריות, משהו בסגנון: לא הצלחנו למצוא את מה שחיפשת.
2. אחר כך אפשר לעשות כמה דברים, תלוי בסיטואציה ובמוצר:
הכי בסיסי: להציע לתקן את האיות או לבחור מילה אחרת, כללית יותר
להציג תוצאות דומות למילה שחיפשו
להציע חיפוש מתקדם
להציע שנודיע להם כשיהיה לנו את מה שהם חיפשו
להציע להם להוסיף את מה שחיפשו
סוג 7: אין תוצאות חיפוש (עם פילטרים)
המשתמשים הגדירו כמה פילטרים לחיפוש (בעברית: סינון) והמערכת לא מצאה תוצאות לפי ההגדרות האלה
לא נכתוב רק 'אין תוצאות' (No results), כי זה לא מועיל.
אז מה נכתוב?
1. כותרת - שלוקחת אחריות, משהו בסגנון: לא מצאנו תוצאות שמתאימות להגדרות שחיפשת.
2. אחר כך אפשר לעשות כמה דברים, תלוי בסיטואציה ובמוצר:
הכי בסיסי: להציע להוריד פילטרים או להרחיב את טווחי החיפוש שהוגדרו
להציג את התוצאות הקרובות ביותר לטווחים שהוגדרו (כלומר להרחיב בעצמנו את הטווח ולהגיד להם שלא נמצאו תוצאות, אבל הינה כמה דברים שנמצאו בטווח רחב יותר)
להציע שנודיע להם כשיהיה לנו את מה שהם חיפשו
צריך כאן את החבר'ה מהפיתוח
ודאי שמתם לב שבחלק מהמקרים צריך פיתוח, למשל:
> כדי להציג אמפטי סטייס שונה, רלוונטי ומותאם בכל אחד מהמצבים שתיארנו כאן
> כדי לזהות אם האמפטי סטייט הוא של שימוש ראשון (סוג 1) או אחרי שהוסרו פריטים (סוג 4)
> כדי לציין בדיוק כמה זמן נשאר עד שנתונים יתחילו לזרום (סוג 3)
> כדי לתת הצעות מועילות במצבים שאין תוצאות חיפוש (סוג 5+6)
האם זה שווה את תקציב הפיתוח?
אם אתם רוצים שמשתמשים יפיקו את המיטב מהמוצר כבר מהרגע הראשון, יבינו איך להשתמש בו בזמן למידה מינימלי, יבצעו בו כמה שיותר פעולות ויחוו מקסימום אוריינטציה, מסוגלות ויחס אישי –
אז כן, זה שווה את זה.
Comentários